Ministerstwo Infrastruktury- paradoksalnie popiera wyprzedaż stacji kolejowej w Kozienicach, mimo apeli o jej zachowanie

Pytanie redakcji do MI

Dlaczego PKP PLK sprzedaje stację kolejową Kozienice? Po naprawie torów kolejowych p. Dęblin- czas przejazdu do Warszawy będzie konkurencyjny. Skąd jest ta decyzja PKP?

 

Pozdrawiam,

Adam Fularz wolnorynkowy.pl

 

z prasy: (...)Wybory parlamentarne 2019. Posłanka PiS Anna Kwiecień pochwaliła się spotkaniem z prezesem PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie powrotu pociągów pasażerskich do Kozienic. W tym samym czasie PKP szuka nabywcy części tamtejszej stacji kolejowej (...)



Opinia Ministerstwa Infrastruktury


Szanowny Panie Redaktorze,

działki związane z linią kolejową nr 76 Bąkowiec – Kozienice, które zlokalizowane są w obrębie miasta Kozienice, znajdują się w użytkowaniu wieczystym PKP SA.


Na 7 października br. wyznaczony został termin przetargu ustanego nieograniczonego na zbycie przez PKP SA jedynie dwóch działek. Natomiast działka gruntu, na której usytuowany był budynek dworcowo-mieszkalny, jest współwłasnością osób fizycznych od 2014 r.


Na linii kolejowej nr 76 Bąkowiec – Kozienice ruch pasażerski nie jest prowadzony od 1969 r., a ruch towarowy od 2000 r. Analizując aktualne zagospodarowanie terenu wokół dawnego dworca w Kozienicach, w przypadku wznowienia ruchu pociągów pasażerskich na tym odcinku, odtworzenie peronów możliwe byłoby na dwóch działkach, które są obecnie skomunikowane z istniejącą infrastrukturą drogową.


Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Comments