Redakcja publikuje list w sprawie linii kolejowej Radom- Łódź

Redakcja publikuje otrzymany niedawno list:

Dot.: przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Radom - Łódź

Łódź i Radom to sąsiednie duże miasta, liczące odpowiednio 680 i 215 tys. mieszkańców. Łódź jest jednym z sąsiednich ośrodków metropolitalnych, w którym studiuje znacząca liczba młodzieży z regionu radomskiego.
Wobec istnienia bezpośredniej trasy kolejowej, długości 140 km, o dobrych parametrach, brak połączeń kolejowych między tymi miastami jawi się jako ewenement w skali europejskiej. Ciąg Radom–Łódź wpisuje się w dłuższe przebiegi korytarzy transportowych, w szczególności Lublin–Radom–Łódź, wraz z możliwymi przedłużeniami w kierunku Poznania bądź Wrocławia. Szlak przez Radom jest jednocześnie najkrótszym połączeniem kolejowym między Lublinem a Łodzią.

Połączenie kolejowe między dużymi miastami powinno mieć charakter komunikacji pospiesznej/przyspieszonej. 

Przy obecnych parametrach linii kolejowych 22 i 25 możliwy jest czas jazdy poniżej 2 h, konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego. Minimalnym postulatem jest dostępność kilku bezpośrednich połączeń przyspieszonych w godzinach porannych oraz popołudniowo-wieczornych. Natomiast ewentualne połączenie pociągami osobowymi
z zatrzymywaniem na każdym przystanku na tej długości trasie nie byłoby atrakcyjne czasowo.

W nawiązaniu do artykułu dotyczącego przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Radom–Łódź (Rynek Kolejowy,
04.09.2019) oraz wypowiedzi przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego sugerujemy rozważenie wprowadzenia następujących rozwiązań organizacyjnych:

 pociągi przyspieszone na trasie Łódź–Tomaszów–Drzewica–Przysucha–Radom – obsługa na całej trasie prowadzona wymiennie przez przewoźników: Koleje Mazowieckie sp. z o.o. i Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o.

 pociągi osobowe do obsługi lokalnej:
a) Łódź–Tomaszów–Drzewica; na stacji Drzewica skomunikowanie z pociągiem przyspieszonym w kierunku Radomia;

b) Radom–Przysucha–Drzewica; na stacji Drzewica skomunikowanie z pociągiem przyspieszonym w kierunku Łodzi.

Prosimy o odpowiedź w terminie zgodnym z KPA na adres poczty elektronicznej: inwestycje-radom (na serw) gazeta.pl

Łączymy wyrazy szacunku,

dr hab. Inż. Radomir Jasiński
Prezes Zarządu Stowarzyszenia

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Comments