Propozycja redakcji dot. odbudowy bocznicy do stacji w centrum Szydłowca
Od: Adam Fularz
Date: niedz., 8 lis 2020
Date: niedz., 8 lis 2020
do Urząd Miasta
26-500 Szydłowiec, Rynek Wielki 1
dot.
Propozycja redakcji dot. odbudowy bocznicy do stacji w centrum Szydłowca
Szanowni Państwo,
Przypomnę że istniała bocznica do stacji z centrum miasta Szydłowiec, prowadziła do stacji Chlewiska.
Wnoszę do UM w Szydłowcu o wyznaczenie stałego koordynatora projektu wznowienia pasażerskiego ruchu kolejowego z Radomia i st. Szydłowiec w kierunku centrum Szydłowca po nasypie dawnej kolei. Celem tych działań jest aby Radom odżył jako dworzec przesiadkowy a Szydłowiec odzyskał linię kolejową w centrum miasta. Projekt powinien umożliwiać przede wszystkim dogodne przesiadki w Radomiu.
Bocznica do stacji w centrum Szydłowca
Dla ruchu podmiejskiego wykorzystanoby bocznicę ze st. Szydłowiec do Szydłowca centrum którą naprawionoby z szyn staroużytecznych. Torowiskiem zarządzałąby gmina i to gmina naprawiłaby je. Pociągi w postaci szynobusu kursowałyby tylko w godzinach szczytu, rano i wieczorem. Propozycje przystanków obejmują kursy do Radomia:
- Szydłowiec Miasto
- Szydłowiec Dworzec
- Jastrząb
- Wola Lipieniecka
- Ruda Wielka
- Radom Płd.
- Radom
Pytania:
czy redakcja może otrzymać stanowisko gminy na temat propozycji przedstawionych poniżej? Jest to kilka propozycji razem tworzących projekt kolejowy.
Propozycja wznowienia połączeń szynobusem po istniejących nasypach i nowozbudowanych torach
Składam propozycję wznowienia połączeń bezpośrednich kolejowych do st. Szydłowiec Miasto z Radomia. Zbudowanoby peron w centrum Szydłowca. Dobudowanoby torowisko do centrum miasta. Jego proponowany szkic tymczasowego przebiegu dołączę.
Przekonuję o możliwościach wznowienia niezbyt intensywnego ruchu kolejowego poprzez przywrócenie bezpośrednich połączeń kolei pasażerskiej do Radomia.
W przyszłości możliwe jest zbudowanie nowego dworca kolei pasażerskiej w bezpośredniej bliskości centrum miejscowości. To do Państwa zależy decyzja o możliwości usytuowania przystanku kolejowego w centrum Szydłowca czy też- do Państwa zależy decyzja o odbudowie przystanków przy już istniejącej infrastrukturze.
Informuję o szansach na rozwój urbanistyczny i intensyfikację osadnictwa wokół tego typu infrastruktury komunikacyjnej. Przytaczam argumenty korzystając z danych kartograficznych, wskazując na brak lub niewielką ilość takich połączeń szybkiej komunikacji regionalnej w otoczeniu gminy.
Proponuję aby gmina wpisała do MPZGP zamiar budowy takiej łącznicy w przyszłości. Proszę o odniesienie się do propozycji niewielkich inwestycji.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja radomska.pl
Dolina Zielona 24A Zielona Góra
Załączniki:
Przebieg linii
Szydlowiec Dworzec | 0,000 | 0 | |
Szydłowiec Miasto | 0,000 | ||
odcinek do budowy do centrum. | |||
0,00 |
List z roku 2014
Andrzej Jarzyński
26-500 Szydłowiec, Rynek Wielki 1
Szanowni Państwo,
Szanowni Państwo,
Wydawnictwo wydaje szereg portali, w tym serwis w mieście Radom. W ramach dużo większego planu rozwoju sieci transportu zbiorowego opisujemy plan odbudowy linii kolejowej na odcinku Radom- Szydłowiec. Do śródmieścia Szydłowca, celem umożliwienia rozwoju miejscowości, dobrze byłoby doprowadzić kolej SKM z Radomia, oczywiście z perspektywie wielu lat.
Interesuje nas, czy pozostały nasypy i korytarz terenu po linii kolejowej Szydłowiec stacja kolejowa- Szydłowiec Miasto- Chlewiska. Zostałyby one wykorzystane w projekcie. Czy mają Państwo jakieś mapy przebiegu tej linii lub mogą dostarczyć redakcji takie materiały?
Pozdrawiam,
Adam
Adam
Załączniki: o historii linii
Z sieci Internet
Przed wojną ze stacji Szydłowiec (a właściwie od rampy przeładunkowej północnej, istniejącej nadal bocznicy) wychodziła druga linia wąskotorowa, służąca raczej transportowi kamienia. Początkowo biegła poboczem drogi, łączącej stację z miastem, docierała prawdopodobnie aż do Chlewisk.
wg http://www.skarzysko.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=105515Przed wojną ze stacji Szydłowiec (a właściwie od rampy przeładunkowej północnej, istniejącej nadal bocznicy) wychodziła druga linia wąskotorowa, służąca raczej transportowi kamienia. Początkowo biegła poboczem drogi, łączącej stację z miastem, docierała prawdopodobnie aż do Chlewisk.
Nie było jeszcze takiego tematu więc ja przedstawie wam wąskotorówkę Szydłowiec- Chlewiska. Chciałem wam to pokazać bo z tej kolejki jedyne co się zachowało to stara parowozownia i parowozik z 1885 roku - to chyba jeden ze starszych w Polsce. Linia powstawała od 1918 roku do 1921 a zakończyła działalność na przełomie lat 40 i 50-tych. Potem kradli co się dało. Woziła rudę żelaza z Wzgórz Koneckich ( pasmo leży w Górach Świętokrzyskich na granicy woj. Świętokrzyskiego i Mazowieckiego ) woziła tą rude z kopalni w Skłobach do huty w Chlewiskach, a produkty jechały ok 15 km do stacji PKP w Szydłowcu na linii Kielce Radom. Nasyp zachował się na całej długości.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Comments
Post a Comment